Mall of the Netherlands, Leidschendam
Het bestaande winkelcentrum Leidsenhage wordt tijdens een ingrijpende transformatie verbouwd en uitgebreid tot Mall of the Netherlands. Dit overdekte shopwalhalla telt straks 230 winkels, 50 horeca- en leisuregelegenheden en een bioscoop met 10 zalen.
Een uniek dagje uit, dat wordt een bezoek aan Mall of the Netherlands volgens ontwikkelaar Unibail-Rodamco-Westfield. Een mix van hoogwaardige architectuur, onderscheidende horeca, bijzondere evenementen en een hoog serviceniveau zorgt straks voor een optimale beleving. Die architectuur bestaat onder andere uit iconische winkelpuien en dubbelhoge etalageramen. Per pand geselecteerd, zodat er afwisseling en originaliteit ontstaat, en de uitstraling van het pand aansluit bij het imago van de winkel. ‘The Gallery’ waar jonge, inspirerende ondernemers een plek krijgen en een uitgebreide versmarkt, genaamd Fresh!, maken onderdeel uit van het trendy en vernieuwende concept.
Duurzaamheid staat hoog in het vaandel. Unibail-Rodamco-Westfield heeft de ambitie de nieuwbouw de BREEAM-nl-score ‘very good’ mee te geven, het verbouwde deel moet de score ‘excellent’ krijgen. Daarnaast is er aandacht voor onder andere reductie van de CO2-emissie en het energieverbruik, krijgt Mall of the Netherlands een warmte- en koudeopslag in combinatie met warmtepompen en een groene gevel ten behoeve van de fijnstofreductie. Ook wordt tijdens de bouw gebruik gemaakt van duurzame materialen en hergebruik van materiaal.
Db-m is voor dit project gevraagd om het team van vijf huurdersbegeleiders aan te sturen. Dit team begeleidt huurders bij de afbouw van hun winkelunit.
Projectdetails
Opdrachtgever: Unibail-Rodamco-Westfield
Architect: MVSA Architects
Betrokken: Niek de Heij, Robbert den Hartog
Omvang: 117.000 m2 bruto vloeroppervlak: 230 winkels, 50 horeca- en leisuregelegenheden en een bioscoop met 10 zalen en 4.000 parkeerplaatsen (merendeel ondergronds)
Bouwperiode: 2015-2020
Diensten: Leidinggevend aan team van huurdersbegeleiders, huurdersbegeleiding
Mall of the Netherlands, Leidschendam
Het bestaande winkelcentrum Leidsenhage wordt tijdens een ingrijpende transformatie verbouwd en uitgebreid tot Mall of the Netherlands. Dit overdekte shopwalhalla telt straks 230 winkels, 50 horeca- en leisuregelegenheden en een bioscoop met 10 zalen.
Een uniek dagje uit, dat wordt een bezoek aan Mall of the Netherlands volgens ontwikkelaar Unibail-Rodamco-Westfield. Een mix van hoogwaardige architectuur, onderscheidende horeca, bijzondere evenementen en een hoog serviceniveau zorgt straks voor een optimale beleving. Die architectuur bestaat onder andere uit iconische winkelpuien en dubbelhoge etalageramen. Per pand geselecteerd, zodat er afwisseling en originaliteit ontstaat, en de uitstraling van het pand aansluit bij het imago van de winkel. ‘The Gallery’ waar jonge, inspirerende ondernemers een plek krijgen en een uitgebreide versmarkt, genaamd Fresh!, maken onderdeel uit van het trendy en vernieuwende concept.
Duurzaamheid staat hoog in het vaandel. Unibail-Rodamco-Westfield heeft de ambitie de nieuwbouw de BREEAM-nl-score ‘very good’ mee te geven, het verbouwde deel moet de score ‘excellent’ krijgen. Daarnaast is er aandacht voor onder andere reductie van de CO2-emissie en het energieverbruik, krijgt Mall of the Netherlands een warmte- en koudeopslag in combinatie met warmtepompen en een groene gevel ten behoeve van de fijnstofreductie. Ook wordt tijdens de bouw gebruik gemaakt van duurzame materialen en hergebruik van materiaal.
Db-m is voor dit project gevraagd om het team van vijf huurdersbegeleiders aan te sturen. Dit team begeleidt huurders bij de afbouw van hun winkelunit.
Projectdetails
Opdrachtgever: Unibail-Rodamco-Westfield
Architect: MVSA Architects
Betrokken: Niek de Heij, Robbert den Hartog
Omvang: 117.000 m2 bruto vloeroppervlak: 230 winkels, 50 horeca- en leisuregelegenheden en een bioscoop met 10 zalen en 4.000 parkeerplaatsen (merendeel ondergronds)
Bouwperiode: 2015-2020
Diensten: Leidinggevend aan team van huurdersbegeleiders