Interim communicatieadvies
Interim communicatieadvies 1
Interim communicatieadvies 2
De plannen voor je bouwproject zijn zo goed als afgerond, de vergunningen aangevraagd en de realisatie start zeer binnenkort. Of je nu opdrachtgever of uitvoerende partij bent, communicatie over het project is belangrijk. Bouwen midden in de stad met ‘de winkel open’, of op een afgeschermde bouwplaats: je project heeft (toekomstig) gebruikers, die geïnteresseerd zijn in de voortgang. Daarnaast: welke maatregelen je ook treft tijdens de realisatie, bouwen kan niet zonder hinder. Dat gevoel van hinder kun je beperken door open, eerlijk en structureel te communiceren met al je doelgroepen.
De overlast die de bouw van een nieuw station, een nieuwe woontoren, winkelcentrum of (snel)weg met zich meebrengt is vaak niet te voorkomen. De omgeving informeren over de werkzaamheden en betrekken bij de bouw is dan ook erg belangrijk. Tijdens de realisatie van een bouwproject, maar ook al in het voortraject. Geef de betrokken doelgroepen het gevoel dat ze belangrijk zijn, dat er geluisterd wordt en dat er alles aan gedaan wordt overlast te beperken.
Omwonenden of omliggende bedrijven wonen of werken al langer in het gebied en kunnen je van goede tips voorzien. Doe daar je voordeel mee en luister naar de omgeving! De omgeving meenemen in het voortraject zorgt voor het draagvlak dat je tijdens de uitvoering hard nodig hebt!
Het is verstandig om de verschillende doelgroepen al in de planfase te betrekken en mee te nemen in het proces. Eerlijkheid en transparantie zijn hierin belangrijke speerpunten. Zeg wat je doet, en doe wat je zegt.
De communicatieadviseurs van db-m adviseren je graag over de beste communicatiestrategie. Ze denken vanuit een jarenlange ervaring na over het betrekken en informeren van de verschillende doelgroepen en wat zij willen en moeten weten over je project. Deze strategie draagt bij aan het elimineren van diverse risico’s en aan een positief beeld over jouw bouwproject, ondanks de overlast waar bouwen mee gepaard gaat.
Geen ingewikkelde plannen of lastige boodschappen. Maar een concreet plan van aanpak, een heldere boodschap en duidelijke communicatiemiddelen. Van traditionele offline communicatiemiddelen tot de inzet van sociale media. Op de bouwplaats, maar ook elders. Weten waar je écht aan toe bent is veel meer waard dan een onrealistisch, maar prachtig beeld.
Wil je meer weten over communicatie of kan ik je ergens bij helpen? Neem dan contact met me op.
Communicatie
Interim communicatieadvies 1
Interim communicatieadvies 2
Omgevingscommunicatie 1
Omgevingscommunicatie 2
Stakeholdermanagement 1
Stakeholdermanagement 2
Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!